مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت : در پی زلزله های اخیر بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد شهرستان های آبدانان و دهلران در امان نبوده و دچار آسیب هایی شدند که بازدیدهای لازم برای بررسی میزان خسارت و برنامه ریزی برای بازسازی صورت گرفته است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با بازدید از بقاع متبرکه شهرستان های آبدانان و دهلران پس از وقوع زلزله 2/6 ریشتری در جریان آسیب ها و میزان تخریب این اماکن متبرکه قرار گرفت و تصریح کرد: بقاع متبرکه امام زاده سیدعبدالرحیم (ع) مورموری، سید ابراهیم (ع) بردی، سید صلاح الدین محمد(ع) آبدانان و امام زاده عباس(ع) دشت عباس از جمله بقاعی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
 
کاروند، بیان کرد: در جریان وقوع زلزله اخیر و پس لرزه های آن که در حال حاضر ادامه دارد، بقعه سید عبد الرحیم(ع) مورموری به صورت صد درصد دچار آسیب شده و باید از نو تخریب و بازسازی شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اضافه کرد: سیدابراهیم (ع) نیز یکی دیگر از بقاعی بود که اگرچه آسیب جدی به آن وارد نشده اما با توجه به قدمت تاریخی ساختمان بقعه در پی پس لرزه ها امکان تخریب و آسیب این بقعه دور از انتظار نیست.
 
وی، افزود: همچنین گنبد سیدصلاح الدین محمد(ع) آبدانان مورد آسیب جدی قرار گرفته و در امامزاده عباس(ع) دشت عباس نیز دیوارهای آن ترک برداشته و وضعیت خطرناکی را برای ساختمان بقعه به وجود آورده است.
 
حجت الاسلام کاروند، یادآور شد: مساجد روستا و شهر آبدانان نیز در جریان این زلزله و پس لرزه های کم و زیاد آن تخریب شده و استفاده از آنها با خطر روبه رو شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ، خاطرنشان کرد: در جریان این بازدید، مکاتباتی به ستاد مدیریت بحران، استانداری و فرمانداری ایلام داشته تا با تشکیل کارگروه و اعزام تیم های به این اماکن خسارات وارده را برآورد کنند.
/2759/